måndag, mars 11

hur gick det här till?

Blod på papperet. Säger 'Hej, mensen. Jag hatar dig'. Ringer Akademiska i Uppsala för att få tid. 'Vi har fått ett återbud, kan ni komma idag kl 14:30?'. Ringa kliniken för att få ut journalen. Går in på toaletten och grinar. Känner mig så jävla misslyckad. Vi kan ju bli gravida på egen hand, men det här är tydligen bra för då vet vi att ett 'bra' ägg blir befruktat. Är det därför jag känner mig misslyckad? För att jag inte kan behålla ett barn? Gråter lite till. Jobbar undan det mest panikiga på jobbet. Får ångest över att jag inte duschade imorse, jag duschar alltid på morgonen när jag vet att jag ska sära på benen och undersökas. Går in på toan igen och  grinar lite till. Skriker inombords 'VARFÖR GRINAR JAG?!' och bättrar på sminket. Sätter på mig jackan och lämnar kontoret. Kommer på halvvägs till tunnelbanan att jag glömt väskan. Springer tillbaka och inser att jag också glömt telefonen. Nu är jag på väg för att möta maken. Vi ska till Uppsala. För nu börjar visst vår IVF-behandling.